Oct 27, 2008

Vintertid varje år

Varje år kommer vintertidsomställningen och överraskar mig. I går var generalen och jag i god tid till bollsskolan, men det var ingen där. Vad han blev besviken. Väl hemma slog jag upp tidningen och mindes tidsomställningen. Så vi gick dit en timma senare igen och hittade en massa barn. Då blev jag lite hemligt sur på de föräldrarna. Är de alla uppe vid midnatt och ställer om sina klockor, eller? Förra året var vi på Livrustkammaren med svärföräldrarna en timma för tidigt, samma vintertid som spökade. Svärfar blev väldigt stressad, påstod att han aldrig missat en tidsomställning i hela sitt liv förut. Bor man över hos oss, så lovar jag, tidsomställningar är lätta att missa.

3 comments:

Kajsa said...

Nja, faktiskt. Jag brukar ställa om innan jag går och lägger mig.

Nina said...

Det är en god tanke som jag tänker att jag ska göra varje år. Jag tänker och tänker också somnar jag ifrån det, eller tänker jag inte alls.

Z said...

Eller så ställer man om den direkt när man vaknar... Så man inte missar en massa saker. Eller är där i lite väl god tid... ;-)