Oct 26, 2008

Listan som bevisar att vi är NUTS

Axplock av renoveringar vi gjort själva i huset eller Listan som bevisar att vi är NUTS
(kombinationen renovera gammal kåk och skaffa tre barn, brukar ju inte rekommenderas)
-avverkat runt 50 träd på tomten, varav vi tagit ner hälften själva
- målat huset utvändigt och framförallt skrapat gammal färg innan ( den då föräldralediga maken stod på stege och hade säkerhetslina när han målade värsta sidan,10 meter hög. En dag berättade mannen att han plötsligt kom på att han glömt bort lillebror, som satt och sov i sandlådan)
- byggt 60 kvadratmeter stort trädäck
-byggt om köket
- inrett källaren från förråd till gillestuga och tvättstuga, vilket exempelvis inkluderar lägga klinkergolv och ta bort asbestplattor i taket och slipa trätak och måla
- målat och tapetserat varenda vägg i huset
- sågat bort tre hemska pizzeriavalvliknande dörröppningar
- renoverat ett antal spröjsade fönster med linoljefärg
- rivit en vägg till kattvinden och expanderat ett rum
- bilat del av källargolvet för att låta rörmokaren byta avloppsrör, som det ständigt blev stopp i, vilket fyllde garagegolvet med AVLOPP, say no more

Nästa steg är att fixa till ett sovrum till Finblomman. Kanske genom att inreda rum på hallen däruppe. Som vanligt kommer jag vara entusiastisk och komma med idéer. Sedan när mannen är mitt uppe i byggandet eftersom han är hrmm.. mycket bättre på det än vad jag är och jag tar hand om de tre barnen kommer jag bli sur. När han nästan är färdig tar jag över och städar upp och gläds åt att göra något som syns. Sedan säger vi: Nu gör vi INGET mer. Och när vi är där tror jag att jag menar det. För nu är vi snart FÄRDIGA.

Slutsats:Vi är KNÄPPA (och mannen tycker inte om att sitta still). Men jag tycker att det har varit skoj, nåja, oftast alla fall.

1 comment:

Liv said...

Ja, visst tusan är ni lite knäppa! ;-) Fast det måste vara rätt skönt att se tillbaka när man har allt det där avklarat!