Oct 10, 2008

Öhh, vem var det som vann, sa du?

En gång om året är det dags att känna sig riktigt korkad. Trots att läsning är ett av mina största intressen har jag knappt aldrig läst något av en litteraturpristagare innan de vunnit. Förutom Toni Morisson då som är en fantastisk författare och inte alls svår att läsa tycker jag. Men nu säger de att valet av årets pristagare - Jean-Marie Gustave Le Clézio (hur ska jag komma ihåg det namnet) -var en favoritkandidat. Trots att jag inte hört om någon som läst något av honom och trots att det återigen var en man och en europé.

2 comments:

Kajsa said...

Tydligen blev han en stor idol för många när han debuterade på 60-talet. Kanske samma personer som följt honom sen dess. Vi är helt enkelt bara för unga. :)

Martina said...

Tydligen läckte hans namn även ut innan priset tillkännagavs. Kan ju oxå ha bidragit...