Oct 7, 2008

Därför har jag en grön topp

Tänkte ge mig in på ett hett ämne; Svärmödrar. Vill för det första bara klargöra att jag gillar min svärmor, som menar väldigt väl. Och för det andra läser hon inte min blogg eftersom hon inte förstår svenska och bor i USA. Min svärmor har alltid jobbat stenhårt för att jag ska klä mig i starka färger som grönt och gult, som jag inte tycker att jag passar i. Troligen styrkt av att min man en gång för tretton år sedan sagt till henne att jag borde ha något mer än svarta kläder. Trodde därför aldrig att jag skulle bli så glad över att få ett paket från henne med fem toppar i följande färger; cerise, grön, rosa, knallgul och orange. Men till saken hör att hon fick en hjärnblödning för snart tre år sedan och vi befarade att vi skulle förlora henne. Men hon har kämpat och kommit tillbaka. Och det ultimata beviset för mig var när jag fick detta paket av henne med topparna. My mother in law is back in business. Så när ni ser mig i den gröna toppen, så säg att den är snygg, va!

2 comments:

Martina said...

Vad fint, man blir tårögd!

Nina said...

Nu överdriver du väl ändå...