Oct 20, 2008

barnkalas är bra

Det finns några saker som är extra trevliga att göra med mina tre barn.
- gå på födelsedagskalas
- gå på museum
-gå på lekslott
Det är alltid tufft innan man kommer iväg. Men sedan sitter de i bilen med lite finare kläder vanligt- i alla fall om vi ska på kalas. Då beter de sig oftast också väldigt bra. Också får man kommentarer som "vilka fina barn du har". Finblomman klär jag upp i en av hennes många klänningar som vi sällan använder och hon skrattar och är lika charmig som vanligt. Pojkarna säger "får jag gå på toaletten" och "snälla mamma, kan jag få saft" och sånt som de aldrig säger annars. De leker bra själva och som förälder kan man hinna dricka en kopp kaffe och ett par minuters vuxenprat. Och det är nästan enda sättet vi träffar våra egna kompisar på nu för tiden, på deras barns kalas. Dessutom är barnkalas är mitt på dagen så jag slipper sitta och somna.

2 comments:

Malinologues said...

Håller helt med! barnkalas är bra!
Kram Ps jag har också en blogg nu.

Nina said...

-vad roligt! Nu kan vi umgås även i virtuella världen och inte bara på barnkalas.. fniss..