Oct 21, 2008

bilar suger

Bilar suger. De kostar pengar. Särskilt om man har en äldre bil. Däremot är de toppen när de fungerar. Nu har vi åtminstone en mekaniker som vi litar på. Förut hade vi en bilmekaniker som skällde ut oss var gång vi lämnade in bilen plus att han aldrig ringde och berättade vad reparationen skulle kosta- och det blev alltid fyra gånger så dyrt som vi trott. Nu har jag sedan en tid en mekaniker som jag kan lita på och att han talar samma västgötska som jag gör det trevligare. Maken har nämligen filosofin att det är bäst att jag tar hand om bilbesiktning och bilmekaniker, för de är schystare mot mig än mot en man som bryter. Och tyvärr ligger det nog något i det- vilket i slutändan blir bekvämt för alla brytande män som har flickvänner som sköter sånt här i stället. Ja ja, jag åker gärna till den nya bilmekanikern. Han ringer alltid och talar om vad det kommer att kosta. Och det är lustigt att vad det än är, hamnar det alltid på runt 6000 kronor. Men nu är det åtminstone mera sällan.

3 comments:

Malinologues said...

Haha ja bilar suger verkligen -sitter och kör och är jätte nervös varje gång för att ännu en grej på bilen ska paja... skulle också vilja ha en västgöte för litar inte alls på "vår" bilfirma!

Z said...

Vi har en ny bil. Och på den pajjar inget. Köp en ny bil med garati vettja! :-)
Annars finns det en liten firma vid en återvinningsstation i Vista där de har bra priser, är ärliga och tar mindre betalt än vad de sa från början. Dock pratar de inte västgötska om det nu var ett måste... :-D
synd att du inte kunde vara med idag!

Nina said...

Och nya bilar med garanti kostar inget?? Det låter toppen!!!!