Oct 30, 2008

Finblomman i golvet

I dag har jag sluppit lämna de små mopsarna på dagis för maken tog sovmorgon och lämnade dem. Men jag har krattat löv och plockat av våra sista frysta tomater (det var frost idag).
Sedan åkte jag ända till Tyresö centrum och åt lunch med Lillebrors gudmor. Jag hade Finblomman i bilstolen på restaurangen. Hon hade fullt upp med att le och skratta åt alla tanter runtikring. Men svisch så åkte hon ner i golvet från bänken hon stod på. Ni kan tänka er vilket ojande det blev i lokalen. Jag hade glömt sätta fast henne i bältet. Snällaste charmtrollet skrek i högan sjö och jag var tvungen att be väninnan speja så att hon inte hade några av sina kolleger socialsekreterare i närheten. Det vore ju snöpligt att bli anmäld för barnmisshandel mitt på ljusan dagen. Finblomman klarade sig fint.

No comments: