Oct 17, 2008

om jag vore cool bohem

Det är inte- nudda- golv- fredag. Tre barn hemma innebär att golvet inte längre syns. Just i dag ligger ett lager järnväg underst, spridda plastdjur, bilar och överst ett hav av pärlsocker.
Det är svårt att ha dem hemma och försöka göra något annat än att vara med dem. Maken är mycket bättre på det. Han kan sitta mitt i kaoset och spela gitarr. Han hör dem inte, vilket förstås innebär att de ropar på mig desto mer. Men jag inser att jag själv försatt mig i situationen eftersom jag alltid uppmärksammar dem. Jag behöver träna på att bli en cool bohemisk trebarnsmamma med magisk förmåga att få barnen att städa sina leksaker på tre gröna sekunder.

2 comments:

Z said...

Du menar som de gör på dagis? På intis dagis har de en klocka som barnen verkligen slaviskt följer... De har två minuter på sig att plocka ordning innan klockan ringer. OCH DE GÖR DET!!!!!! Jag har själv sett det. Helt otroligt!

Nina said...

PRECIS! Jag vill ha "the magic touch"