Jan 21, 2009

"Typit"

Grrr. Den lettiska inspirationen flög fort ut genom fönstret. Efter två dagar hemma med tre barn varav de två största är sjuka så är jag ganska vissen redan. Generalen har vattkoppor över hela kroppen och är mycket rastlös. Lillebror börjar bli frisk efter sin influensa men gnäller och frågar efter sax och tejp hela dagen. Tar det mer än tio sekunder suckar han och himlar med ögonen och säger "typit". Han menar "typiskt" och det ordet har han lärt sig av storebror. Också kom jag inte in på kursen jag ville gå så nu måste jag hitta en annan för annars får barnen bara vara 15 timmar på dagis och då kreverar jag. Med vad skulle man göra utan drömmar. Vi bestämde oss för att spara ett gäng föräldradagar så att vi kan göra någon längre resa hela familjen längre fram, kanske nästa år. I höst hoppas vi att generalen och hans daddy kommer i väg till farmor och farfar och kusinerna i Kalifornien. Tänk vilken rolig resa det skulle bli för dem.

2 comments:

Kikis andningshål said...

Tack för senast :-)
Även om jag inte var i toppform :-(

Stackars er som är sjuka. Mycket koppor på G nu...Trsit med utbildningen. Hoppas hoppas du kommer in på något annat skojigt så du får din egna tid. Den behövs!!!!
KRAM

Nina said...

Tack själv. Hoppas du mår bättre. Ringer när stormen hemma lugnat ner sig.