Jan 25, 2009

Mina systrar

Alla barn är feberfria, Finblomman är lite vissen bara, diarré och första tanden på gång. Föräldrarna är trötta.

Jag var på vift i går igen. Väninnan i Umeå tog initiativ till kompisträff i Stockholm. Så igår träffades vi fem Skövdetjejer och Finblomman och lagade mat och pratade och drack vin. Sjätte väninnan är mycket gravid hemma i Hj0 och kunde inte komma. Fyra av oss bor i Stockholm och ett par av dem träffar jag ofta. Men det är häftigt att summera de 23 år som gått sedan ettan på gymnasiet när vi träffades. Sedan dess har vi pluggat, jobbat, rest, träffat män (och lämnat dem och träffat nya). Vi har också skaffat totalt tio barn och är matte åt åtta katter (?) och en hund. Och Dublin- väninnan har flyttat tillbaka till Sverige efter femton år utomlands, Storebrors gudmor är tillbaka efter tio år i Holland och alltid lika snygga Nacka väninnan och jag har bott i samma stad många år nu. Vi fick barn samma år som Hollandväninnan. Numera är våra pojkar är också kompisar. Umeåväninnan och jag tänkte tillbaka på Granada 1995 när vi pluggade spanska och jag träffade Maken. Men nu skapar vi nya minnen.
Tack, kära systrar för en rolig kväll.

No comments: