Jan 4, 2009

Coola skridskor

Vi var med goda vänner och åkte skridskor på sjön Trekanten i dag. Jag blir så glad av att komma ut och åka skridskor. Allra helst på riktig is. Och för generalen gick det mycket bättre på riktig is än i ishallen. Han var lycklig han med och sa att "sjöis är bäst". Och äntligen i eftermiddag fick jag tummen ur och fatt på ett par skridskor till lillebror på Blocket. Det var hemskt att inte ha några till honom när vi åkte i dag. Han var så lycklig i kväll med sina skridskor att han inte ville ta av dem.
- Jag är stor pojke, jag har coola skridskor och jag ska gå isskola i morgon, sa han.
Det ska han inte. Han tänker nog på storebrors fotbollsskola. De ska till och med gå på dagis några timmar i morgon, men sedan ska vi ner till sjön och åka. Och det tror jag han förstod till slut i kväll.
Men han var mycket nöjd i alla fall. Sötnos.

2 comments:

Kajsa said...

Gott nytt år till hela familjen!

Liv said...

Skridskor, gud det var längesen! Vad roligt!