Jan 22, 2009

Kräks och bajsdag

i dag har jag fram till 14 00
- blivit nerspydd ordentligt två gånger
-torkat spya på golvet
- bytt fem blöjor
-ringt sjukvårdsupplysningen och konsulterat vad göra när sjumånadersbebis har kräksjukan
-ringt mamma och pappa och konsulterat om samma sak
-skedmatat Finblomman med vätskeersättning
-förbannat mig själv att att jag drog ner på amningen och inte har mer mjölk i brösten
-gett godis till Lillebror för att han bajsade halva omgången på toaletten
-haft irriterat samtal med min make för att det alltid blir det när vi är stressade
-byggt drake med Lillebror och en planet med Storebror
-bokstaverat med Storebror som fick ett jättebra datorspel "Kalle kunskap"
- pussat Finblomman mycket

4 comments:

Martina said...

Courage, courage min vän! Jag ber för dig!

Z said...

MIna tankar går till dig också! Nu ska jag till Hässelby och jobba! Men jag har också två rastlösa kilalr hemma varav en är sjuk och den andra irriterad på att den andra är sjuk.... Det är bara att inse att den lilla energi man sparar snabbt går åt....

Kajsa said...

Åh, stackars liten blomma. Skedmatning med vätskeersättning har jag varit med om. Det känns jobbigt när så små barn mår så dåligt. Kramar till er.

Liv said...

Åh gud.. jag ska sluta äta framför datorn ;-)

Era stackare. Stora kramar till er allihop och en extra stor till lilla finblomman!