Jan 30, 2009

Krash, pang och bom

Vad trött jag blir på mig själv.
Jag drog ur glashyllan i nya kylen. Men den satt fast.
Så glaset sprack. Kostnad för en ny: 450 spänn inklusive otrevlig expedit.
I går ställde jag mig på toalocket .
Det sprack. Vi har nu bara ett halvt toalock.
Och det är ju det värsta man kan ha sönder.
Man blir påmind om det HELA tiden.
Skulle jag glömma det en stund hör jag Lillebror:
Mamma e inte snäll. Mamma förstörde toaletten.
Är det också ett tecken på att jag borde börja jobba?

3 comments:

Kajsa said...

Oj, mycket trasigt. Men just toalocket kan man ju lätt köpa och byta själva. Vi har köpt ett trälock på det stora varuhuset som börjar på I... ;)

Nina said...

Kajsa:
Bra tips. Då har jag en anledning att åka till I...
Kanske skulle jag börja tänka på min vikt igen alternativt bara bli lite smidig för första gången i mitt liv.

Kikis andningshål said...

Haha, här är en till klumpeduns :-)
Kom å jobba vettja ;-)