Jan 31, 2009

Prickiga korvar

Prickig korv macka med banan är inte vad jag vill äta just nu.
Det är mycket prickar här igen. Finblomman är heltäckt, som en enda stor prickig korv ur kyldisken. Sedan i går kväll är även Lillebror med på tåget. Och hans prickar fortsätter att poppa upp.
Storebror och jag flydde gula huset ett par timmar. För hans skull sa jag. Men jag vet inte det jag.

Vad vi gjorde?
Köpte toalock.
Och kollade vad en general önskar sig i leksaksaffären när han fyller 5.
Också fikade jag i bilen när han sov en stund.
Ensam stund har guld i mund.

2 comments:

Martina said...

Ensamfika i bilen medan barnet sover, är det den nya definitionen av ensamstund så vet jag inte om jag vill vara med längre. Ha ha ha! Nä, det är underbart att du passar på att mysa när det ges tillfälle!

Nina said...

Testa nästa vinter. Du kommer gilla det!