Jan 8, 2009

Resfeber

Hur ska det gå för deras mamma?
När jag har chansen att fly så tvekar jag. Om en vecka ska jag med på nöjesresa till Riga med jobbet. Och jag är jättenervös. Inte för barnens skull. Jag vet att de har det bra hemma. Men hur ska jag klara mig? Nu har jag chansen att prata med folk i två dygn utan att ständigt bli avbruten. Men så mycket har jag inte att säga. Har inte en susning om vad som går på bio och hänger dåligt med i nyhetsflödet. Dessutom måste jag komma ihåg att stänga gylfen, verkar jämt glömma det här hemma. Också kommer brösten värka, jag måste pumpa ur så de inte sprängs. Vad har jag gett mig in på? Förklaringarna är två; 1, Jag längtar efter mina trevliga kolleger. 2, Maken pushar, han tror jag behöver det.

2 comments:

Z said...

Klart du behöver det! Vi behöver dig också! Du kommer lysa upp vår hytt med din oknäppta gylf! ;-)

Martina said...

Vi får kämpa ihop!
Det är SÅ kul att du ska med!