Nov 30, 2008

Myror i brallorna

Efter fyra dagar inomhus med sjuka och förkylda barn och föräldrar fick det räcka. Barnen klättrade på väggarna (eller var det jag?).
Ställde mig crosstrainern i går kväll i ren frustration för att bli av med alla myror i brallorna. Finblomman satt bredvid och hejade. Efter 45 minuter och svett i pannan kändes det bättre. Så bra att jag inte somnade framför teven i ren tristess utan började sticka Lillebrors julstrumpa som legat ogjord i två år. Sedan fick jag repa upp allt jag gjort för det blev fel. Men det gjorde inte så mycket. Jag började alla fall.
Generalen fick springa av sig på bollskolan i dag. Den bästa aktivitet hittills för honom. För mig med- för jag får en timma att sitta och läsa DN under tiden. Sedan åkte vi till Naturhistoriska hela högen och kollade in dinousarierna. Fast lillebror var säker på att vi var på drakteater. Kanske var vi det?
I kväll vet jag alla fall att vi tände adventsljusstaken.

No comments: