Nov 10, 2008

Skärp dig mamma

Vi gjorde det. Vi var allihopa med kusinfamiljen och nyanlända mormor på Restaurang Dragon House i söndags. Min kinesiska svägerska tycker att de har väldigt god kinesisk mat och har velat ha med oss dit länge. Men jag drar mig som ni vet lite för att ta med kaosfamiljen på restaurang. Faktiskt gick allt strålande. Hade tagit med pysselböcker och ritblock och det hjälpte. Lillebror vägrade äta, men det är ju en baggis. 7-eleven ligger nära så jag fick köpa smörgås till honom där. Och lillebror la sig under en farbrors ben och gallskrek en gång när han blev arg på sin storebror, men mormor kunde distrahera honom. Jättegod mat var det.
När vi gick ut tappade jag vantarna på golvet. Då tittade generalen strängt på mig och sa:
- Skärp dig mamma, vi är faktiskt på restaurang!
http://www.dragonhouse.nu/

2 comments:

Liv said...

Generalen har minsann en del goa kommentarer som slinker ut! Vad underbart att kunna gå på restaurang hela familjen!

Kajsa said...

Skönt att det gick bra. Jag och Lydia var nyligen där med en kompis till henne som hon inte sett på över en vecka. Det var en mindre bra idé konstaterade jag och den andra mamman efter ett tag. Men personalen var väldigt förstående och överseende.. men vi vågar oss nog inte dit igen på ett tag.