Nov 25, 2008

Gör man så i stan

Undrade ni vad jag tänkte på ? Asch, inget särskilt. Mitt kvarter bara. Pratade med en pappa, som bor i närheten, under barnens gympa. Det visade sig att hans faster är närmsta granne med oss. Alltså bor han granne med sin faster. Två hus längre upp bodde en gammal tant och syskonbarnet bor i huset bredvid. Gamla tantens hus har tagits över av barnbarnen. Rena familjeorgien. Sen kom jag att tänka på att min mamma bor granne med sin syster. Och det känns inte lika märkligt. För de bor ju inte i stan. I stan bor väl inte folk grannar med sina släktingar 2008?

2 comments:

Frida Gro said...

Hallå Nina!

Kul att du nosat upp min blogg! Själv har jag nosat på din sen begynnelsen. Det verkar som du har det bra, hemma med finblomman. Kommer ni och hälsar på snart?

Kram från Frida på jobbet

Liv said...

haha, då ska du se hur vi har det! I vårt hus finns 7 lägenheter. Här bor vi, anders bror, anders föräldrar och anders mormor i varsin lägenhet. Resterande 3 lägenheter är inte släkt iallafall..