Nov 4, 2008

tänkte inte på det


Nu är den här. Säsongen när hallen översvämmas av sura vantar, trasiga sockor och halskragar, overaller och jackor och kompisarnas mössor i stället för de egna. Jag som aldrig kunnat hålla reda på mina egna vantar. Vi har en rejäl korg för alla i familjen i hallen. So faar so good. Men de små vanthelvetena måste ju komma dit också. Och de måste komma med hem från dagis. Jag som har fullt upp med att få med barnen hem. Det är en prövning att gå igenom dagistorkskåp när påklädda otåliga barn står och väntar.
Man skulle behöva en magister i organisationskunskap för att bli trebarnsmamma.

1 comment:

Martina said...

Jag håller helt med! Kan inte ens tänka mig hur det är att hålla reda på TVÅ barns vantar och mössor. Och det värsta är just det där att ingen tar hänsyn till att inte ens JAG kan hålla reda på mina vantar. En sak som stör mig är också att Buffys vantar dessutom oftast sjutton gånger dyrare än mina, Jag köpter mina på HM eller får dem med en damtidning, just för att det inte är någon idé att investera i vantar som bara kommer bort. Men så kan man ju inte tänka med barn, de ska ju ha det BÄSTA när de går där och doppar händerna i blöta sandlådor. Dyrt blir det..