Nov 26, 2008

Knullbullar


Blä-dag. Två urlakade föräldrar och två sjuka barn och en bebis leder till en del konflikter. En sån dag när jag inte klarar av någon dum kommentar och blir mer och mer irriterad på maken. En sån dag när det är bättre att vara ensam hemma med barnen.
Ändå till maken bjuder på knullbullar. Det går inte att vara arg på någon som gör knullbullar. Ja, alltså; han bakade kanelbullar. Och bara det var ju precis vad alla behövde. Men sen har min invandrade amerikan aldrig riktigt lärt att säga kanelbullar utan jag skönjer fortfarande en tendens till att det blir KÖNÖLLBULLAR. Och då smälter jag. För jag tycker det är jättegulligt.

3 comments:

Kajsa said...

Käka knullbullar ni och ta det lugnt tills alla mår bättre. ;)

Liv said...

Haha, men visst var det gulligt! och gud vad gott med kanelbullar. Knullbullar är säkert lika goda.

Liv said...

förresten nina, ni måste testa receptet på de libanesiska köttbullarna som finns på min blogg. de är otroligt goda, och lätt att göra. vuxensmak men som barnen nog tycker om också! ylva älskade dem.