Nov 6, 2008

Uppläxad av fröken

Telefonen ringer. Jag målar en dörr i källaren och det tar en stund innan jag svarar. Det är lillebrors dagisfröken.
"Så nu får vi äntligen tag i dig. Jag sa det, att när man är hemma kan man tydligen prata i telefon hur länge som helst. En och en halv timma. Hon pratar nog med sin mamma, sa jag här".
"Jag har målat i källaren, så det begriper jag inte. Kanske telefonen har varit av" säger jag.
"Skulle det vara Finblomman då? säger fröken, det vore konstigt.
Jag säger inget mer. Lillebror hade kräkts vid lunchtid och nu ligger han hemma och sover.
Ps Ja, det är samma fröken som med bajspåsarna.

2 comments:

Liv said...

Men vilket jäkla sätt hon har, den där bajsfröken! Märklig människa!

Malinologues said...

men herregud, vilken inställning, trött blir man... trist, kram