Dec 1, 2008

Vill inte göra bokstäver


Det bakas lussekatter. Generalen utbrister:
- Du är världens tråkigaste mamma!
- Vad har jag nu gjort för fel, säger jag förorättad.
- Du gör ju bara S när du bakar lussekatter. När det finns ett helt alfabet med olika bokstäver!
Han börjar febrilt kavla till T och L och A och U och gud vet allt.
Jag fortsätter enträget att göra S, något störd dock i min julefrid. Då kommer skottsalvan:
-Daddy, säg till mamma, gastar generalen. Hon är så tråkig. Nu har hon gjort en plåt till med S!
Nästa gång bakar jag ensam. Jag VILL INTE göra olika bostäver.

2 comments:

Unknown said...

Vad härligt! Vi har också gjort lussekatter här i Chiang Mai. Barnen orkade göra ungefär 3 stycken S, sen blev det mest konstiga bullar. Och degen jäser inte, för nu har kylan kommit och det är lika kallt inne som ute. Men goda var de ändå, oavsett form och konsistens... Kram

Martina said...

Stå på dig, Nina! Det tar tid för barn att lära sig sina föräldrars gränser har jag läst. Och man måste ju få ha någon gräns, tex att det är S man skriver om man gör en lussekatt..