Dec 15, 2008

Stackars Finblomma

Älskade Finblomman är sjuk. Men när maken och jag gled in på barnakuten i dag med henne kändes det annorlunda än tidigare besök. Jag var inte lika orolig. Hon är väldigt förkyld, har svår hosta och sov knappt i natt för det täta snoret. Jag hade packat med min julstrumpestickning och tidningar till maken. Vi har ju varit med förr och vet att det kan ta tid. Men vi fick snabbt träffa en bra barnläkare som kollade att hon inte hade biljud på lungorna och ordinerade hostmediciner. Alltså vanlig förkylning. Han noterade att vi kunde alla medicinerna på våra fem fingrar. Och vi berättade om de mindre roliga besöken på samma akut med en fem veckor gammal Lillebror som då fick RS första gången och när generalen haft astma attacker.

När vi åkte hem var vi ännu mindre oroliga. Visst har vi några jobbiga hostiga nätter framför oss. Men det är så skönt med tredje barnet att man vet att det finns ett ljus i tunneln.

Fast det var en sak jag inte sa till läkaren; Att jag kräktes i natt och hade feberfrossa. Så nu är frågan vem som kräks härnäst.

2 comments:

Z said...

Antagligen ligger läkaren hemma och kräks nu... :-)
Tack för ett fint jukkort och ett roligt julbrev!!!! Vi MÅSTE ses snart!!!

Liv said...

usch, era stackare! men tänk positivt: ni är förmodligen friska på julafton allihopa! ;-)