Dec 10, 2008

två gånger om

Jag läser veckobrev från jobbet. Nu har det hänt igen. En kollega har fött barn. Det är andra barnet hon får och jag hade ingen susning om att hon var gravid. Den här gången är det väl mer förklarligt- jag har varit föräldraledig och vår arbetsplats är mycket större nu. Men första gången var vi gravida samtidigt och jag anade inget. Hon födde två månader efter mig och hon sa inget till någon tror jag, förutom chefen. Och hon tvingades sitta och lyssna på ett helt gäng med gravida med alla möjliga åkommor, utan att delta och utan att berätta för oss. Hoppas hon berättade för några den här gången. För visst blir det roligare då?!

3 comments:

Kajsa said...

Ja, varför berättar man inte, undrar jag? Finns det någon vits med det??

Z said...

HemligaG! Visst är det underligt??? Bakvägen har hon smitit in i under hela höste för att undvika alla. Och jacka har hon haft på sig också. Men folka har ju sett ändå. Men ingen verkar ha vågat säga grattis eller så... Hoppas allt är bra med dem nu iallafall. Fast de är så hemliga...

Camilla said...

Kan väl finnas många anledningar till att man inte berättar? Kan tänka mig en mängd olika scenarior. Att få höra grattis om man tex tidigare gått igenom x antal missfall och är rädd för ytterligare liknande komplikationer kan ju göra vem som helst nojjig (därmed inte sagt att det är så i det här fallet, bara ett exempel på hur det skulle kunna vara, typ). Folk hanterar trauman på olika sätt.