Dec 4, 2008

Utmaningen


Zoila utmanade mig för några dagar sedan...
Håll till godo!

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
1. Brottskod försvunnen
2. Oskyldigt dömd
3. Livet i Fagervik (pinsamt, jag vet, vi har bara tre kanaler..)
4. Aktuellt
5. Rapport
6. ??
7. ??
8.??

8 saker jag gjorde igår
1. Blev väckt för femte gången klockan fyra av barn/bebis och gick upp istället
2. Fick hjälp av morfar, som hälsar på, att ta pojkarna till dagis
3. Skrev julbrev
4. Skrev julbrev (jag tycker det är roligt!)
5. Gav Finblomman gröt till lunch (hon började få smaka mat på lillebrors födelsedag)
6. Bakade pepparkakor med barnen och mormor
7. Åt pizza till middag som morfar bjöd på
8. Somnade klockan nio

8 saker jag ser fram emot
1. Luciafirande
2. Att vara lediga alla tillsammans i jul
3. Att barnen börjar dagis igen när vi är trötta på att vara tillsammans
4. En helg i vår hos malinologer med gamla kompisar
5. Italienresa
6. Sälenresa
7. Att barnen blir äldre
8. Att åka iväg med bara maken framöver


8 favoritrestauranger (restaurang vad är det?)
1. Indian Garden
2. Sahara (finns den kvar?)
3. Dragon House
4. Folkhemmet
5. Den Italienska Delin i Snättringe
6. Lampan i Hammarbyhöjden
7. Pizzerian vid Kvarnbergsplan
8. Sushistället i Huddinge centrum


8 saker på min önskelista
1. Att familjen mår bra
2. Julefrid
3. En riktig vinter med snö
4. Rutin på motionerandet
5. Att jag lyckas sälja mina reportage
6. Kul kurs i vår
7. Att lillebror blir blöjfri
8. Att kunna lämna Finblomman på kvällarna

8 personer jag utmanar
1. Malin
2. Martina
3. Liv
4. Ankin
5. Kajsa
6. Frida
7. Tova
8. Kicki

1 comment:

Z said...

Hmmmm... Julbrev? Vad är det? Inte julkort utan julbrev alltså??? Det lät intressant... Som om jag inte har mycket ändå att göra...