Dec 11, 2008

Att bli bekräftad

Jag har ett stort behov av BEKRÄFTELSE och mycket mer så när jag inte jobbar, utan är hemma med barn. Särskilt när de är griniga, vilket de ofta är, och inte ger mig den BEKRÄFTELSE på att jag är smart och med min tid, som jag behöver.
Men i dag fick jag det på ett annorlunda sätt. Jag ringde runt till alla föräldrar i killarnas dagisgrupper för att ta tag i en presentinsamling till fröknarna till jul. Och jisses vad alla prisade mitt initiativ. Jag, som dragit mig för att göra dessa samtal, blev ju riktigt stärkt av att göra detta.
Kanske ska jag be föräldrarna, som betalning för min insats, att de ringer mig en gång i veckan och påminner mig om hur bra jag är.

3 comments:

Camilla said...

Jag kan skicka en påminnelse till dig då och då om du vill. Om hur bra du är menar jag.
Och här sitter jag och ska skriva text, och nu har jag fastnat i bloggläsandets förbannelse i stället. Fascinerande med öppna dagböcker. Har sträckläst både din och malinologen. Backontrack.

Martina said...

hej Nina!
Vad jättekul att du ska med på resan! Det hade jag ingen aning om!
Vi måste ses snart, men om inte så ses vi på båten!
Kraaaaam

Z said...

Vi delar hytt!!! Igen! Ser fram mot det! Present till fröknarna... Misssade det totalt... Du kanske ska ordna upp det åt fler än dina fröknar... :-)