Apr 8, 2009

Skrikande arbetsgivare

Nu ska ni få höra hur det är att ha tre barn. För visst har jag själv valt att ha tre barn (tillsammans med min man kanske jag ska tillägga ). Och jag klagar inte dagarna i ända. För barnen är det bästa jag gjort i hela mitt liv. Men det som tär och som gör att jag aldrig skulle kunna bli en hemma mamma är de konstanta befallningarna typ 24 timmar om dygnet:
-Mamma! två sekunder senare: -Mamma!.tre sekunder senare. -MAMMA! fyra sekunder senare. MAMMA MAMMA MAMMA!
Dessa kommandon följs av allehanda uppmaningar, oftast:
- Laga helikoptern!
- Var är tejpen ( oftast tre centimeter från generalens tå där han la den tio sekunder tidigare)
- Var är snöret och var är saxen?
- Jag har baaajsaaat!
Tänk att leksaksmarödörerna kan kräva så mycket assistans. Och ändå kan inte min minsta lilla arbetsgivare uttala ordet mamma än. Men tro mig, hon ropar hon med.

3 comments:

Z said...

HAhahahahahahahahahaha!!!!!!!

Kikis andningshål said...

Vi har också en massa (känns det som) småbossar hemma.Fattar inte...
Känns skönt att höra att inte bara vi har det så ;-)))

Unknown said...

Ha! Precis så är det. Men vi får väl skylla oss själva, såna där curlingföräldrar som springer runt och servar barnen istället för att säga åt dem att göra det själva... Jag lyder ju snällt när jag får höra att jag hällt upp mjölken i "fel" glas, eller springer och hämtar saker de ropar efter. Ack och ve...