Apr 2, 2009

Hans Wahlgren och pappa

Läste någonstans att Hans Wahlgren fortfarande kommer hem till Pernilla Wahlgren en gång i månaden och hjälper henne att betala sina räkningar.
"Hon är bra på så många andra saker" var hans försvar.
Jag berättade detta för min pappa och han påminde mig då om att han gått in på banken och betalat en räkning åt mig två dagar tidigare som jag missat innan vi åkte till Småland. Eftersom min pappa erbjöd sig sa jag "ja tack, det får du gärna", men jag gav honom pengar måste jag poängtera . Ni som känner min pappa vet att han lever efter devisen "finns det något att göra nu som inte behöver göras så är det bäst att göra det ögonaböj".
Då insåg jag att så är det kanske för Pernilla Wahlgren med. Hon har en pappa som så gärna kommer hem och hjälper henne med detta. Och då fortsätter det så. Och så lever de lyckliga med det. Annars måste ju pappan säga ifrån. Och det är många snälla pappor och mammor som aldrig gör det.

No comments: