Apr 15, 2009

Min ingenjör

Jag har närt en blivande ingenjör vid min barm. Huset svämmas över av ritningar och byggen. Storebror kommer inte längre upp till oss när han vaknat. Han hinner inte. Han skissar på ritningar och bygger hus- i lego och av klossar eller något han bygger av lådor och toarullar. Två detaljerade ritningar och två byggen hade han hunnit med när jag kom ner vid halv sju i dag. I går hade han ritat och klippt ut hoppskor (fråga inte mig vad det är, men Storebror vet) och alla 21 delritningar som behövdes till dem. Storebror brås på sin far som tycker att bästa tiden för ett projekt är klockan sex på morgonen.

Själv gillar jag att ta det lugnt på morgonen. Dricka te och läsa tidningen. Än så länge är jag ganska ensam om det i den här familjen. Ja, jha. Så länge de inte drar in mig i projekten innan jag ätit frukost...

1 comment:

Malinologues said...

Vad kul att ha en son som är ingenjör! Min son blir nog paleontolog eller konstnär, eller fotbollsspelare för nu är han med i Reymers IK och har gjort stora framsteg ;-) Hälsa generalen från oss på namnsdagen! Kram