Apr 23, 2009

Hör inte

Lillebror är sjuk och Storebror ville vara hemma med honom. Så det är andra dagen vi är alla hemma. I går var jag le, i dag gick det bättre. För ju fler barn jag fått har jag insett att jag inte orkar vara med dem hela tiden. Jobbar ständigt på att "inte höra" när de ropar (för att Storebror vill att jag ska hitta legobitar åt honom och annat de små prinsarna är för lata för att göra själva)
Så idag ställde jag symaskinen på deras pysselbord och lät dem måla sina trolldegskakor i köket och göra lego med mera. Visst spillde de lite när de målade men det var inte värre än vanligt i gula huset. Sen sydde jag fåtöljskydd i nästan två timmar, med avbrott förstås. Men ändå. Jag är glad för att jag fick göra något och inte blev en surmamma. Jag ska fortsätta jobba på att höra dem mindre.

1 comment:

Martina said...

Social delaktighet!!! Du låter som Anna Wahlgrens våta dröm. Eller heter hon Wahlström??