Apr 13, 2009

Desperat husfru räknar ner

Jag har inget intressant att skriva. För trött i huvudet och inspirationen tryter. Men jag kan ju alltid berätta att jag igår såg mitt första avsnitt av Desperate Housewives efter att jag fått låna en hel box. Så nu blir det inte lika mycket bloggande framöver. Trädgården och Desperate Houswives lockar mer. Vi hade ett kompisar med barn på besök i dag och det var så där kaotiskt som det kan bli med många barn ibland. Särskilt när min äldste son börjat med något vårskrik som skär i öronen så jag blir vansinnig. Men påskpyntat hade han gjort, storebror med den äran inför kompisarnas besök. Pyssla och bygga med lego är det bästa han vet. Och det är också det bästa jag vet att han gör. Min dotter var idag så söt i en prinsessetårtaliknande klänning från USA som jag fnyst åt, men söt blev hon. Och Lillebror har fått en tvåhjuling, röd och fin. Han är så stolt över den och jag är så stolt över honom.
Jag har börjat räkna ner dagarna på föräldraledigheten. Plötsligt är det massor jag vill göra och hinna med. Också vill jag pussa mycket på Finblomman förstås.

No comments: