Apr 20, 2009

Miljön och samvetet

På våren drabbas jag av städiver. För annars svämmar det över här hemma. Ni känner nog igen det hur ni än bor, särskilt om man har barn. Vi hyrde släp igår och körde med ris och pinnar till den blivande majbrasan nere vid sjön i närheten av där vi bor. Det känns bra att inte behöva köra så långt bort.
Men vad gör man med alla andra saker? Jag körde bort papper, glasburkar och glasflaskor till återvinningstationen och returflaskor till affären. Men jag har kvar en omöjlig trasig lampa i bilen som jag borde ta till sopstationen och en trasig leksaksgräsklippare och skottkärra i plast som man av någon outgrundlig anledning inte får kasta bland den andra plasten på återvinningstationen i närheten. Är jag riktigt busig smyger jag tillbaka i kväll och kastar det där i alla fall. Och sedan ska vi försöka göra oss av med en soffa och dator på Blocket. Så vi kan köpa ny soffa på Blocket. Också snurrar det på...
Vad gör ni?

1 comment:

Unknown said...

Här är det lättare: en kollega tar med barnens gamla kläder och mjuka leksaker när de åker till flyktinglägret i norr. En annan kollega tar också med kläder till sin hemby (Lahufolket). Och allt annat man vill bli av med ställer man vid soptunnan utanför så kommer det människor cyklandes med stora korgar och återvinner. Men man ska inte platta till burkar och sånt, för här återvinns saker på ett annat sätt - colaburkar kan dyka upp som en prydnassak (omgjord till tuk tuk)på nattmarknaden!