Apr 14, 2009

Arg och provocerad

Jaha. Så var det dagisdag igen. Och tålamodet tröt och jag skrek på Storebror. Som aldrig blir färdig när vi ska gå till dagis. Han ska bara och ska bara och ska bara och gnäller över kläderna som är sååå svåra att få på. Jag undrade varför det är så svårt för honom och inte för hans småsyskon. Jag var hur opedagagogisk som helst och bara grinade.
Sedan fick vi ett brev från makens faster USA som skrev att hon var så tacksam mot sina svärsöner som gjorde det möjligt (genom att tjäna bra med pengar antar jag) att hennes döttrar kan vara stay-home- moms med sina barn och ägna sig åt "home schooling".
Jag blev så oerhört provocerad. För jag undrar hur glada de döttrarna egentligen är över arrangemanget. Kanske beror det like mycket på att de har svårt att få jobb och särskilt deltidsjobb.
Jag vill INTE vara hemmamamma. Jag blir en bra mamma med tålamod när jag får arbeta också. Jag VILL vara en bra mamma.

3 comments:

Z said...

Jag ska bara..... Den kör Inti med också till dödsdagar. Så när vi ska gå och jag och keiru är klara börjar han gråta för han inte "hunnit" ta på sig.... Jag vet i tusan hur man ska lösa det där alltså.... För osams det blir vi nästan varje dagismorgon. Och denna vecka ska jag lämna och hämta alla dagar för mannen är på kurs i Piteå.... Brrrrrr...........

Heléne said...

Men det är inte hopplöst. Testa en klassiker. Köp guldstjärnor. Varje lyckad morgon med kläder på utan krångel är värd en guldstjärna. Vad är fem stjärnor värt? Att få välja meny till söndagmiddagen? 10 stjärnor kanske är värt ett biobesök bara med mamma eller pappa?

Nina said...

Åh, vilka bra tips Heléne! Att jag inte tänkt på guldstjärnor. Vi har redan börjat och morgonen var faktiskt mycket lättare.
Kanske kan det vara något för dig med Zoila!