May 3, 2009

Goda råd

Hade besök av vännerna från Bälinge som har två terrorister i samma storlek som våra två äldsta. Vår gode vän är alltid full av goda idéer om vad vi bör göra med vårt hus. Och vi gillar det, för vi har inte så många husägarkompisar som är intresserade av detta ämne. Och den här gången fokuserade vår vän på vårt garage. Jag påpekade att vi just städat det och sålt två soffor, så det var ovanligt fint. Men det hjälpte inte. Han sa att han var trött på oredan där och att det verkligen var dags att vi gjorde något åt det. Att vi borde riva ut allt, städa bland bråten och sätta upp ordentliga förvaringshyllor. Han var beredd att börja tidigt första maj efter att vi varit uppe sent på valborg. Han är nämligen en av Sveriges mest entusiastiska och energirikaste medborgare. Men jag ville hellre gå till sjön och grilla korv.
Fast han hade en poäng som vanligt. Jag gillar kompisar som vågar säga vad de tycker.

1 comment:

Martina said...

Han låter lika energisk som min mamma, tycker jag. Innan hon fick hjärtsvikt, dock.