May 20, 2009

Den där dagen

är väl på söndag då alla mammor ska kommas ihåg av sina barn och män (om man har så små barn att de inte förstår att det är den dagen). Men vad gör man när jag är ansvarig för att komma ihåg alla födelsedagar och andra bemärkelsedagar i vår familj. Egentligen ska man ju bara strunta i den där dagen. Jag menar, man känner sig väl älskad som mamma varje dag? "Dumma mamma, jag vill inte bo med dig längre", klingar i mina öron. Nåja, älskad i bland alla fall. Eller så sätter jag mig och plutar med munnen på lördag kväll och säger "¨Åh, vad jag önskar att någon kommer ihåg mors dag i år".

3 comments:

Martina said...

Läser möjligtvis mannen bloggen??
Hmm.. jag kom precis på att jag inte haft en tanke på att JAG ska bli uppvaktad på söndag, bara på att jag ska uppvakta min mamma...

Nina said...

Det var ju coolt av dig att inte ens tänka på att du också är mamma den dagen. Själv tycker jag nog att jag ägnat de sista fem åren att vara just mamma, så det glömmer jag inte så lätt. Och jag har nog aldrig glömt min egen mamma den dagen.
Men eftersom det finns en liten dramaqueen i mig så kan du räkna med att jag kommer påminna dem om dagen.

Martina said...

Efter att jag läst detta påminde jag Embla. Hon lyssnade uppmärksamt. Sen sa hon: Men det är ALLAS dag på söndag. Faktiskt! Så det blir nog inga rosor och ingen choklad..