May 25, 2009

Temperaturcheck

Storebror: 39.5 grader
Finblomman: Feberfri sedan två dagar och kryper huset runt.
Lillebror: Frisk, klart gladast. Med mormor och morfar på Astrid Lindgrens värld idag.
Pappan: I Bryssel, sammanställer en powerpoint presentation till eftermiddagens möte. Kunde inte göra den igår kväll för han fick åka med Storebror på simskola, ty jag hade feber. Sen fick Storebror feber också.
Mamma: 38,5 i går och ont i halsen, vilket innebär att jag är grinigare än barnen.

Men en sak slår mig. Två barn i huset är klart lugnare än tre. Men det kan ju bero på att det klart mest aktiva barnet,Storebror, är något dämpad på grund av feber. Inget ont utan att det för något gott med sig.

2 comments:

Z said...

Två barn är alltså bättre än tre...? Det var väl det jag visste. Jag fortsätter knipa ihop benen tror jag... För det är väl det säkraste preventivmedlet? ;-)

Nina said...

Det är klart det inte är. Med fem personer händer det alltid något överallt och det blir inga tråkiga stunder. Men det är bra knip ihop benen som preventivmedel, då blir det nog en söt liten tredje!