May 26, 2009

Konsumera mera

Kärlek är väl bra och vara tillsammans och allt det där dravlet. Men ibland behöver jag bara...KONSUMERA.. för att må bra. Det gjorde jag häromsistens när jag var i Skövde. På min fasters gata hade en duktig kvinna öppnat keramikverkstad och jag kunde inte motstå dessa så kallade byrackemuggar. Camilla Engdahl heter keramikern. Jag är så förälskad i muggarna. Det är så mycket roligare att dricka te och kaffe i dessa fina små konstverk. Vill du ha en kopp te kanske?

3 comments:

Z said...

Om du är frisk så kommer jag mer än gärna över på en kopp te! ;-)

Martina said...

Jag har också gått och spanat mig sjuk på muggar idag. Dock på Åhléns, och dock utan att köpa dem. Jag vill nog egentligen helst ha en mugg-affär om jag skulle tvingas ha en egen affär..

Nina said...

Z: Du är så välkommen när vi är friska och mormor och morfar varit här.
M: Ja, en muggaffär, det vore supermysigt! Jag har gått och spanat efter muggar sedan 1998 till och från då jag fick höganäsmuggarna som varit för stora. Men kärleken måste infinna sig samt ett visst mod...
De kostade 75 kronor styck för andrasortering, vilket jag tyckte var ett riktigt bra (helt klart utanför Stockholm pris!)