May 24, 2009

Gnällde en vecka för tidigt

I dag har jag blivit firad ordentligt på mors dag. Och jag är kanske först att bli det? Som jag gnällde om i tidigare inlägg var jag rädd att inte bli firad. Så jag bad förstås mannen -med värsta darret på rösten- att påminna barnen. I dag ringde jag min mamma och gratulerade. Då sa hon att det skulle hon komma ihåg om en vecka när det verkligen är mors dag. Wooops. Men när Storebror och jag kom hem från bollskolan hade Lillebror och mannen gjort en fin middag med fruktsallad och kaka till efterrätt för att fira mig.Lillebror var så till sig att han hoppade högt trots 39 grader i feber. Också fick jag väldigt fina teckningar. Och Finblomman grinade och sa mamamamama och då grinade jag med.
Det var den finaste mamma-dagen jag fått. Särskilt en hel vecka innan det tydligen är på riktigt.
Men jag lovar. Jag ska inte pluta med munnen nästa lördag. Nu räcker det.

1 comment:

Z said...

Äh, vad spelar det för roll???? Du blev ju firad och hade din mammadag då. Spelar väl ingen roll att det var lite ur tid... ;-)