Mar 19, 2009

Skorna krympte

Både maken och jag är ganska disträa. Under resan vi gjorde tog i alla fall maken priset. Han upptäckte när vi skulle åka hem att hans alldeles nyinköpta svarta eccoskor förvandlats från storlek 43 till identiska skor i storlek 41 och att han inte fick i foten i skon. Frågan var var och när detta hänt. Ett antal misstänkta radades upp. Främst min pappa och min bror som vi delade stuga med, men de förnekade. Hade det hänt redan i Italien? Styvfar och brorsan som var med i Italien fick samtal. Jag var övertygad om att han fått någon annans skor på planet. Men han hävdade att han inte tagit dem av sig då. Så ingen lösning i sikte. Maken började tvivla på sig själv och tänkte att fötterna svullnat och att han i själva verket kanske har 41 . Han kunde inte släppa ämnet, allt medan han huttrandes gick till jobbet i tunna skor.
I går ringde han mig i extas och hade kommit på att två män besökte stugan förra lördagen i Sälen i en kvart och uppvaktade min pappa. Pappa fick ringa sina kompisar. Jodå, i Skövde fanns en man som de sista dagarna funderat på om han blivit tokig och köpt för stora skor.
Slutet gott, allting gott. Jag tycker att makens detektivarbete är storartat. Särskilt för en man som aldrig kommer ihåg vad vi gjorde förra helgen.

4 comments:

Heléne said...

Hi hi! Vilken underbar historia!

Z said...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!! Sitter här och verkligen asgarvar! Hälsa R att han är rolig!

Liv said...

haha! jag är imponerad av att han faktiskt lyckades lösa det hela till slut!

Malinologues said...

Hej
den var rolig! trevlig helg, jag ringer! kram