Mar 21, 2009

Finblommans egen rapport

Tja. Det är jag som är Finblomman. Ville bara berätta vilken skön natt jag haft. Mamma verkar till slut ha hajat läget. Hon drog inte upp mig ur sängen för att tokamma hela tiden. Det var så skönt att inte bli störd. Sista tiden har jag väl råkat gråta lite i sömnen ibland. Mamma,som nästan verkar ligga vaken och vänta på att jag ska knysta har genast hivat upp mig och lagt mig bredvid bröstet. Nog för att det är mysigt, men en stor tjej som jag får ingen ro. Så fort jag ammat somnar mamma och jag med bredvid henne. Men sedan vaknar någon av oss en timme senare svettig och väcker den andre och så låter hon mig amma andra bröstet OCKSÅ. Ja, så där har vi hållit på. Mina storebrorsor tvingades minsann inte hålla på och nattamma så länge som jag gjort. Hon är väl nostalgisk eller något med mig eftersom jag är yngst. Hur som haver, förra natten sov jag gott ensam i mamma och pappas sovrum. Daddy låg i hallen och han hör inte när jag piper. Mamma sov därnere en hel natt och var betydligt piggare och gladare än hon brukar vara när hon vaknade utvilad klockan 5. Det kan ju bero på att hon somnade framför Så ska det låta på teven kl nio. Nu ska jag visst få sova i hallen. Det blir nog bra, bara inte Lillebror (min storebror alltså ) kommer upp och skriker att han måste bajsa för det finns inget värre sätt att vakna på.

1 comment:

Z said...

Bra att du äntligen kommit till insikt Finblomman! Jag menar att du ligger före dina föräldrar i tanken...