Feb 15, 2009

Var övertydlig

Vad jag lärt mig de senaste dagarna:
-I en dagisgrupp finns det alltid någon gnällförälder. Typen som när du initierar en insamling till fröknar säger "det har jag gjort tusen gånger, det fungerar aldrig". Och som i vuxen ålder inte kan säga ordet tack.
- Ska man ha tre barnkalas om året bör man nog ha en ballongpump.
- Barn gillar verkligen inte tårta. Kakor är bättre.
- Ber du maken att köpa klubbor till godispåsarna måste du vara väldigt tydlig. Annars köper han godispåsar, godis och hela rubbet. Trots att han stod bredvid när du gjorde i ordning 13 påsar dagen innan och han sa "cool" när han såg dem.
- Barnkalas är bäst när de är över.
- Det gör ont i ryggen att dra en tre-åring på isen. Men det är toppen att få frisk luft dagen efter ett kalas.

2 comments:

Kajsa said...

Bra där - ballongpump ska jag komma ihåg, fast att jag bara har två. Kan nog vara på sin plats i alla fall och är ju knappast någon jätteinvestering.

Nina said...

Nä, det tror jag. De har såna på barnens dagis och de ser inte avancerade ut. Kanske säljs de på Panduro elelr störe leksaksaffärer.