Feb 6, 2009

Förlåt Cecilia Frode


Tusen tankar mal samtidigt och jag är trött och dricker kaffe. Då blir jag ännu mera speedad. Det beror förstås på brist på sömn. Plötsligt känner jag att jag inte klarar en dag till i gula huset med sjuka barn. Ändå har jag haft en bra vecka, min snälla pappa var uppe ett par dagar och passade Lillebror och Finblomman när jag var inne i stan och ordnade ett par saker.
I stan gick människor på gatorna som de alltid har gjort. Bara det att jag inte har sett det på ett och ett halvt år, typ. I alla fall inte utan barn. Alla ser så tjusiga ut. Jag irrade bort mig i Vasastan och frågade en tjej om vägen. Hon svarade surt att hon inte visste var gatan låg. När hon tittade hastigt på mig under sin skärmmössa såg jag att det var Cecilia Frode. Förlåt, Cecilia, jag såg inte att det var du. Jag är inte typen som går på kändisar. Och bli inte arg på mig. Vi sitter i samma båt, du har väl småbarn? Då vet du hur det är när man så trött att tårarna kan trilla för minsta skitsak. Jag vet varför tårarna kom. För jag blev så sugen på att vara en del av världen med människor som jobbar och äter lunch och ser så där snygga ut.

Utan kräks på axeln.
Foto: Ulla Montan

No comments: