Feb 17, 2009

Min ansökan

Jag är en kvinna i mina bästa år som söker journalistjobb. Helst inga vikariat eftersom jag har familj och huslån att tänka på. Jag har tre barn och en del vabb-dagar kvar troligen. Men jag lever i ett jämställt förhållande så vi delar lika på sjukdagar lyckligtvis. Dessutom jobbar jag hårt och jag är väldigt trevlig. Det säger alla.
Min drivkraft som journalist är att jag ogillar orättvisor och gillar att gräva upp konstiga historier. Också gillar jag att skriva förstås.
Jag har jobbat tjugo år i branschen i år. Mitt första journalistjobb fick jag när jag var 18 år. Då svarade folk på mina frågor för att jag var snäll och söt och naiv. Nu svarar de för att de inte vågar annat.
Jag har jobbat som chef ett år. Jag var bra som chef, men halkade efter på chefslistan när jag födde tre barn på drygt fyra år. Och ärligt talat, ska jag jobba hos er vill jag veta vad ni har för kaffe-service. För jag har kommit fram till att det säger mycket om en arbetsplats.
Jag är nämligen inte desperat efter nytt jobb. För sedan jag fick familj har jag insett att jobbet inte är allt här i världen. Och jag har ett helt okej jobb med trevliga kolleger.

Hälsningar en stabil kvinna på 38 år som ni aldrig kommer att ångra att ni anställde

Vad tror ni? Ärlighet varar väl längst:)

2 comments:

Z said...

Jag skulle anställa dig på STUDS! Ärlighet är allför sällsynt....

Unknown said...

Vet du, har suttit och rekryterat en del senaste månaden och känner också att ärlighet faktiskt varar längst. Det känns dessutom väldigt uppfriskande bland alla tillrättalagda ansökningar som aldrig visar människan bakom. Skulle också anställa dig! :)