Feb 23, 2009

Tvärnit

Dagen efter generalens andra kalas, nu med familj och vänner var generalen och jag på 4-årskalas med killarna på generalens avdelning. Jag var mest med för att övervaka generalen som stissar upp sig ordentligt efter en timme på kalas, inte minst med ett gäng killar.
Födelsedagsbarnets pappa är ganska grabbig. Han serverade glass till barnen och frågade vilken sort Storebror ville ha.
- Jag vill ha rosa, det vill jag alltid ha, sa han.
-ROSA, sa pappan flabbande med hög stämma.
Men så hejdade han sig i farten. Han tittade sig omkring och såg alla sura dagismammor. Det han skulle fortsätta säga kan jag bara gissa mig till. Det var som om han samlat luft så han blev alldeles rosa själv och så var han tvungen att låta det pysa ut långsamt. Han såg så rolig ut att jag hade svårt att hålla mig för skratt.
I samma veva tittade han på mig och jag låtsades som inget.
Jag måste säga att han gjorde en imponerande tvärnit.

Jag undrar just om sönerna äter rosa glass?

1 comment:

Martina said...

Vilken underbar historia! Jag ser er framför mig!