Sep 6, 2008

Naken son på restaurang

I går blev jag galen. Galen på Ettan, min 4,5-årige son. Inget ovanligt i och för sig. Det blir jag i stort sett varje dag. Men i fredags var jag påhittiga duktiga mamman som åkte med alla tre till Mulle Meck parken och körde genom hela jädra stan , eftersom Ettan och Tvåan, snart 3, är lediga från dagis på fredagar. Vi åkte med deras dagiskompisar med pappa i släptåg. Härlig dagi fina lekparken. Glada och snälla barn. Ettan lekte med sin kompis utan att de slog ihjäl varandra. Tvåan bajsade inte på sig och allt var frid och fröjd. Trean sov så sött i vagnen (hon är bara två månader gammal). Sen började Ettan konstra litte, ryckte av alla barn sina kepsar och det är en signal att vi borde åka hem. Men kompisarnas pappa föreslog lunch på Max och jag sa ja. På Max i Solna var det en halvtimme kö för att få mat så jag passade de fem barnen medan han köade och köpte mat. Ettan hade lovat att sköta sig. Det ska man aldrig be honom om. Helt plötsligt kom han med sin kompis i släptåg från lekhörnan spritt språngande naken och hoppade omkring i den överfulla restaurangen. - Varför frågade jag och kände att jag var så arg att jag kokade.
- För att du skulle förstå att vi inte ville äta hamburgare, sa han.
Då bestämde jag att det inte blir något mer besök på restaurang med mina tre barn på ett tag.

No comments: