Sep 18, 2008

Jag blir så ARRRGG

Grrr. Jag kan inte hejda mig. Hur gott om tid vi än har på mornarna kan man ge sig fanken på att det ska strula när vi ska ta på oss kläderna och gå till dagis. De vill inte och fastän jag förvarnar så att de kan avsluta sina lerkastartävlingar, kasta-ut-alla-leksaker-på-golvet-lekar eller sedvanliga demolerande av huset räcker det aldrig och de blir ARRGGA för de VILL INTE. Då försöker jag vara lugn. Det är jag i fem minuter i alla fall. Men vi har ju aldrig så mycket tid, så jag höjer rösten och försöker få Ettan och Tvåan att tävla mot varandra och mig för att se vem som tar på sig först. Det funkar typ en gång av 25 bara. Sen börjar Finblomman gasta där hon ligger på golvet med overallen på. Och då tryter tålamodet och jag blir ARRRRGG på Generalen och Doctor D och säger till dem att ta på sig NUU. Då blir Generalen ännu mer ovillig och Doctor D härmar honom som vanligt. Fast när jag blev riktigt arg häromdagen gick det som smort dagen efter. Fast i dag var vi tillbaka på ruta noll.

2 comments:

Frida Gro said...

Hej Nina!

Fin bild på dig och blomman. Martina tipsade om att du startat en blogg, kul! Hoppas du trivs med "ledigheten".

Frida på jobbet

Nina said...

Hej Frida!
Nu har jag förstått hur man svarar. Har inte du också en blogg? Skicka adressen!