Sep 11, 2008

Bajspåsar

Jag har mardrömmar om dem- bajspåsarna. De fyller Tvåans hylla på dagis. Jag har mardrömmar att de fyller hela dagishallen. Bajspåsar är påsar med kläder som han har bajsat ner- eller bara kissat ner om man har tur. Två gånger nu har den annars så trevliga fröken lämnat bajset i hans kalsonger och stoppat ner dem med de blöta byxorna i de förhatliga påsarna. Hur kan man göra det. I går glömde äkta mannen ta med påsarna hem. Så i dag hade jag äran att ta hand om två dagar gamla bajspåsar. Men nu har vi en deal med dagis- vi går tillbaka till blöjor på eftermiddagarna. Han blir ju generad själv stackarn. Det som började så bra i somras. Och fortfarande säger han "bajsa toaletten" varje dag. Men det är så dags då - när han redan levererat ett varmt paket i kalsongerna. Tycker ni att jag skrivit tillräckligt om detta ämne? Innan jag ens berättat om Treans blöjor? Men det vill jag bara säga; de är himmelriket i jämförelse. Som min mans kompis sa om sin dotters bebisbajs- det är som pannkakssmet. Det är väl det finaste jag hört i bajsväg.

1 comment:

Martina said...

Nej men så kan man väl inte göra, även om jag förstår att det inte är kul att ta hand om andra ungars bajs så är det väl smällar man får ta när man är dagisfröken...