Sep 25, 2008

Besök i studentvärlden

Igår flyttade jag till en annan värld. Bara för en dag. Jag gör det varannan onsdag. Läser en kurs i reportageskrivande på Södertörns högskola. Jättekul är det. Och då har jag med mig Finblomman . Det känns som jag inte riktigt hör dit. Nog önskar jag att de såg mig som en av dem- en av de där unga fräscha studenterna. Men jag avslöjar mig nog med min ohippa röda jacka, inte sällan med nytt kräks på axeln och gamla gympadojjor som inte ens är häftiga. Också är jag ju inte 20 längre. Fast de ler åt Finblomman alla fall. Och några gånger har vi sett andra mammor med bebisar. Vi ler förtroligt mot varandra och säger några ord. De är nog riktiga studenter, tänker jag. Som pluggar på heltid menar jag. Men de här onsdagarna låtsas jag att jag är det med. Äter lunch med mina kursare och köper kaffe ur automaten med poletter. Jag har köpt ett helt gäng med poletter, det gör man på Södertörn.

No comments: