Jun 12, 2009

Renad

Jag är renad. Cyklade hem i hällregn. En timme tog det nästan. Genomblöt blev jag. Men jag känner mig FRI. Som om jobbets trivialiteter och finansborgarråds- och kommunalrådsintervjuer och notiser och oro för nästa veckas arbete bara försvann. Tvagades bort i regnet. Kom hem redo att möta de viktigaste personerna i mitt liv.

Storebror, som skrek ivrigt så fort jag kommit innanför dörren. "Mamma tandläkaren säger att jag har 18 tänder". Lillebror lika ivrig: "Tandläkaren räknade mina tänder åsså!". Och Finblomman, som maken trött genast lassar över. Hon skrattar och visar sin Tore-Skogman glugg mellan SINA tänder. Fredagsmys är bara namnet.

1 comment:

Kajsa said...

Skönt att någon annan är hemma med barnen så du har en massa barnlängtan att dämpa när du kommer hem. :)