Jun 8, 2009

Långsiktiga mål

Det är bra att ha långsiktiga mål. Ett av mina är att cykla till jobbet i raketfart utan att behöva gå i uppförsbackarna. Idag kunde jag cykla uppför ännu en lång backe, vilket är ett tecken på att det går åt rätt håll. Det tänkte jag nu fira med ytterligare en pizzabit. Jag menar, jag har ju ändå varit på simskola med Storebror i kväll och tagit ett simtag eller var det två.

Ett annat långsiktigt mål är att inte komma på så många husprojekt till min man. Han står just nu där uppe och målar väggen till Finblommans nya rum. Ännu ett projekt som jag propagerat för. Jag tänkte han skulle bygga det UNDER sommaren men han har bestämt att det ska vara färdigt TILL sommaren. Så han sliter när Finblomman sover ett par timmar dagen och halva lördagen och söndagen sedan några veckor tillbaka. Och jag muttrar lite om att det blir för mycket. Så har det varit med alla hundra projekt på det här huset. När det är färdigt är jag så glad och två dagar senare har jag kläckt en ny fiffig idé som kräver tio dagars snickartid av min man.

Jag tänker på mina föräldrar som tittar på nyheterna klockan nio varje kväll och dricker te tillsammans. Kommer vårt liv någon gång vara så? I bästa fall spelar maken gitarr i samma rum som jag bloggar. Men nu ska jag ta och ringa ett gäng föräldrar om en insamling till fröknarna. De här föräldrarna kommer vara lika trötta på mig som jag själv är när den här dagistiden är över.

No comments: